Missie en Visie

De missie van NBS De Sterren is 'goed onderwijs en kansen voor alle kinderen in een veilige omgeving’. Onze visie komt goed naar voren in het motto van onze school:

“Hier glinstert jouw ster!” Je kunt hier stralen. Dit betekent voor ons 'Haal het beste uit jezelf!

• Wij staan voor kwalitatief goed onderwijs.
  • Wij hebben veel aandacht voor de basisvaardigheden, zoals rekenen en taal.
  • Onze school is een veilige plaats, hier mag iedereen zijn zoals hij/zij is met respect voor de ander.
  • We geloven in de kracht van rust, reinheid, regelmaat, relatie en een rijke leeromgeving.

Onze leerlingen geven ons terug dat onze school een fijne plek is om naar toe te gaan

Onze school zien we als belangrijk onderdeel van de samenleving. Ieder kind krijgt een veilige plaats op onze school. Goed onderwijs en op een veilige en prettige manier met elkaar omgaan, leiden tot passende groei en persoonlijke ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk om in verbinding te staan met onze samenleving, waar veel culturen bij elkaar komen. Kinderen zijn vanaf het moment dat ze geboren zijn lid van de samenleving. We richten ons op het “nu” en “de toekomst”.

NBS De Sterren is een springplank naar de volgende ontwikkelstap in de samenleving en dat is het Voortgezet Onderwijs.